رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نقش تبلیغات آنلاین یا اینترنتی در کسب و کار های مختلف
#1
نقش تبلیغات آنلاین یا اینترنتی در کسب و کار های مختلف



تبلیغات اینترنتی اکنون مورد توجه بسیاری از صاحبان کالا و خدمات است. گستره اینترنت و نوع اثرگذاری آن باعث شده برخی از شرکت ها، تلاش های سنتی تبلیغات را فراموش کنند و صرفاً با تبلیغات مدرن، فعالیت های حرفه ای خود را برای دیگران معرفی کنند. اثر حاضر می کوشد نخست با تعریفی ساده از تبلیغات آنلاین ، ویژگی ها و ضرورت های مهم تبلیغات اینترنتی را فهرست وار بازگو کند و سپس بهره مندی بیشتر از تبلیغات با بنر را بررسی می کند.

مزیت این اثر در آن است که کوتاه و گزیده، توصیه های کاربردی را مورد توجه قرار داده تا با کاهش هزینه ها، اثربخشی بنر تبلیغاتی حاصل شود.

● تبلیغات اینترنتی

در صنایع مختلف، تعریف های متفاوتی برای عبارت تبلیغات ذکر شده است ولی در بیشتر آنها مفاهیم مشترکی مورد توجه قرار گرفته است. از جمله این مفاهیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) تبلیغات عبارت است از تلاش برای ایجاد یک ارتباط دوسویه غیرمستقیم با مخاطب است.

۲) تبلیغات موفق مستلزم پرداخت هزینه به منظور بهره برداری از امکانات ساخت و رسانه مناسب برای نشر آن است.

۳) تبلیغ خوب تلاش دارد تا با ایجاد آگاهی و گاه آموزش به صورت های مستقیم و غیرمستقیم بر ذهن مخاطب تاثیر بگذارد.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که تبلیغات از طریق رسانه های مختلفی قابل انجام است که از آن جمله می توان به روزنامه ها، مجله ها، رادیو، تلویزیون و... اشاره کرد. پس از گسترش کاربردی اینترنت در سطح دنیا، استفاده از وب سایت ها و وبلاگ ها به عنوان رسانه های جدید تبلیغاتی توجه بسیاری از شرکت ها را به خود جلب کرد و در اثر آن روش ها و تکنیک های جدیدی برای تبلیغات در اینترنت خلق شد.

در ادبیات جدید تبلیغات، تعریف هایی نیز برای تبلیغات اینترنتی ذکر شده است. برای نمونه، دو کافی (۱۹۹۶) از اولین کسانی است که در زمینه تبلیغات اینترنتی و چگونگی نگرش مصرف کنندگان، تحقیقاتی انجام داده است. وی در مقاله ای با عنوان ارزش تبلیغات و تبلیغات در وب، تبلیغات اینترنتی را از نظر مصرف کنندگان در بردارنده انواع بسیاری از مطالب و مضامین تجاری موجود در وب می داند، از تبلیغات الکترونیکی شبیه به تبلیغات سنتی (تابلوهای تبلیغاتی و بنرها) گرفته تا انواع دیگری که متفاوت از تبلیغات سنتی هستند (مانند ایجاد پایگاه اینترنتی).به همین گونه اشلوزر و دیگران (۱۹۹۹) تبلیغات اینترنتی را هرنوع محتوا و مضمون تجاری موجود در اینترنت می دانند که شرکت ها برای آگاه کردن مصرف کنندگان در مورد کالاها و خدمات خود طراحی می کنند.

بعضی دیگر نظیر پاتون و همکارش نیز تبلیغات اینترنتی را به طور ساده، استفاده از اینترنت برای انجام تبلیغات دانسته اند. بنابراین با درنظر گرفتن بعد رسانه ای، اینترنت و با توجه به تعریف تبلیغات تجاری، می توان تبلیغات اینترنتی را چنین تعریف کرد:به کارگیری اینترنت و فناوری های زیرمجموعه آن مانند وب و پست الکترونیکی از سوی سازمان های تجاری برای انجام فعالیت های تبلیغاتی مورد نظر.

تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد.

در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف کرده اند: نمایش دادن نام ها و علائم تجاری، شعارها و تصویرهای تبلیغاتی در سایت های پربیننده اینترنت به نحوی که به تحقق هدف های تبلیغات کمک کند.

با شروع فعالیت های تجاری در اینترنت، تبلیغات اینترنتی نیز پا به عرصه گذاشت. به نظر می رسد اولین شیوه برای تبلیغ، استفاده از پست الکترونیک بوده باشد اما با اضافه شدن فناوری وب به اینترنت، تبلیغات اینترنتی به شکل امروزی آن آغاز شد.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان